מוקד ארצי :  03-9072734

ציוד עזרה ראשונה

מאת הדר דורן פרמדיקית

״לא תעמוד על דם רעך״ הוא חוק אשר נחקק בשנת 1998 אשר מדבר על החובה להושיט עזרה ראשונה לאדם הנמצא בסכנת חיים. כפרמדיקית, בעיני הושטת עזרה היא זכות ולא חובה. 

בתאונות דרכים או בפיגוע, בהתקף לב או בהתקף אלרגיה מסכן חיים – המשותף לכולם הוא שברוב המקרים, עוברי אורח הם אלו שמגישים את העזרה ובכוחם להציל חיים! 

אנו באריאל מדיק ממליצים לכל אדם להצטייד בערכת עזרה ראשונה לשעת חירום אשר תהיה מוכנה לשימוש מיידי ובכל מקום; בבית, ברכב, כתיק על הגב בטיולים, במשרד ועוד. 

ערכת עזרה ראשונה מכילה מוצרים חיוניים ובסיסיים להצלת חיים, ניתן לרכוש אותה מוכנה מראש וניתן להרכיב לפי הצורך האישי. 

 

איזו ערכת עזרה ראשונה מתאימה לי?

עם התפתחות והתקדמות הטכנולוגיה הביורפואית, ישנם יותר ויותר פתרונות וציוד רפואי. הדבר לא פוסח על ציוד העזרה הראשונה הבסיסי ולכן, כאשר ניגשים לבחירתו חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים:

  1. הכשרה רפואית – ישנו ציוד עזרה ראשונה בסיסי אשר כל אחד יכול להשתמש בו וישנו ציוד מתקדם יותר, המתאים למי שעבר קורס עזרה ראשונה. בנוסף, תוכלו למצוא גם ציוד מתקדם עבור חובשים אשר עברו קורס מקיף וייעודי.

  2. צורך – האם הציוד מיועד לנשיאה על הגב עבור טיולים? או שאולי עליו להישאר בתוך ארון בבית או במשרד? יש לבחון מהו הצורך שלנו ומתי נשתמש בו.

  3. מי מיועד להשתמש בציוד? האם הציוד יהיה אישי של הרוכש? או שהוא יוצב במיקום מרכזי במשרד / חברה ויהיה נגיש לכל אחד ולכל צורך? 

  4. חוקים ותקנות – לפי תקנות הבטיחות בעבודה , יש להציב ערכת עזרה ראשונה במקומות עבודה ובמרחבים ציבוריים על פי קריטריונים מסויימים. כאשר ניגשים לרכוש את הציוד, יש לוודא רכישה על פי חוק. לנוחיותכם, תוכלו להיכנס ל״בדוק את עצמך – מקומות עבודה״ אשר יסייע לכם בעת השלמת או רכישת הציוד הרפואי.

מה מכילה ערכת עזרה ראשונה?

ערכת עזרה ראשונה מכילה ציוד פשוט, נוח וקל לתפעול אשר ישמש לטיפול מיידי במקרה של אירוע חירום רפואי. הערכת שונות זו מזו בכמות הציוד ובסוג הציוד בהתאם לצורך או להכשרה הרפואית, אך תכולת הערכות דומה:

  1. ציוד חבישה – פדים ותחבושות בגדלים שונים ומחומרים שונים לטיפול בפציעות, כוויות, חתכים שפשופים ועוד.
  2. חיטוי – משחות, תרחיפים ותחליבים המשמשים להקלת כאב מקומי, חיטוי וקירור העור בהתאם לצורך.
  3. עצירת דימום מסכן חיים – תחבושות אישיות, תחבושת בטן וחוסמי עורקים המיועדים לעצירת דימום מסיבי ומסכן חיים.
  4. ציוד החייאה – מסכת הנשמה, מנתבי אוויר ועוד.
  5. ציוד עזר נלווה – כגון פנס, מספריים בגדלים שונים, כפפות ועוד.

 

לסיכום,

אני ממליצה להיכנס לאתר, לעיין במגוון הערכות והציוד שברשותנו ולהרכיב את ערכת העזרה הראשונה במושלמת עבורכם. נציגנו ישמח לסייע בכל שאלה או בקשה ותזכרו – הצלת חיים זה בידיים שלכם!

 

הדר דורן הינה פרמדיקית ובעלת תואר ראשון בביולוגיה וקרימינולוגיה, כותבת, עורכת תוכן ומדריכה בחברת ׳אריאל מדיק׳.

אולי יעניין אותך גם?

רענון עזרה ראשונה לגננות ומטפלות

מה לעשות כשהתינוק נחנק?

התינוק בלע משהו מסוכן? משתנק? מתקשה לנשום? אם אתם חושדים או יודעים שהתינוק שלכם בסכנת חנק, חשוב לפעול בהתאם להנחיות הרשמיות למתן סיוע ועזרה ראשונה

קרא עוד »

צרו עמנו קשר

מלאו פרטיכם ונחזור בהקדם

ימים לא פשוטים עוברים על כולנו

אריאל מדיק רוצה לחזק את כלל לקוחותיה!

קבלו מתנה על כל רכישה מהאתר!

מתנה דפיברילטור תיק עזרה ראשונה